Search narrowed by:
Remove all filters
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-eng/liebig-biografie-gb.pdf
The extract could not be mass produced, because its method of production was too complicated. Liebig died on April 18, 1873. He was buried in the Alter Südfriedhof cemetery in Munich. After World War II,
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-eng/rumfordsuppe-story-gb.pdf
Benjamin’s Mystery Soup 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Benjamin’s Mystery Soup It was a beautiful spring day on Friday, on the fifth of June, in Munich, Germany in the
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-eng/thompson-rumford-biografie-gb.pdf
about Benjamin who, at the age of 39, became Count Rumford of the Holy Roman Empire. Benjamin’s father died when the child was only two years old. His mother’s hasty remarriage provided Ben- jamin with a stepfather [...] fireplace and chimney, the double boiler, a portable stove, and the drip coffee- pot. Count Rumford died suddenly of typhoid fever on August 21, 1814, at 62 years of age, leaving a monu- mental legacy. He
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-eng/scoring-of-student-questions.pdf
Simple reasoning Question prototype: Would (such and such) happen … ? Example: Would the birds that died from the windmills most likely go endangered? 3. Conceptual Questions Conceptual questions relate
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-eng/teachers-guide-nutrition.pdf
Teachers’ Guide: Benjamin’s Mystery Soup 1 Storytelling Teaching Model: www.science-story-telling.eu Teachers’ Guide: Benjamin’s Mystery Soup Introduction The materials provided with the teaching unit
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-pol/lind-story-pl.pdf
Cytrusowe Rozwiązanie 1 Storytelling Teaching Model: wiki.science-stories.org Cytrusowe Rozwiązanie Szkorbut jest jedną z najstarszych znanych chorób dotykających żeglarzy. Najstarsze wzmianki o tej c
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-pol/lind-biografie-pl.pdf
Biografia: James Lind 1 Storytelling Teaching Model: wiki.science-stories.org © 2012, S@TM Research Group Biografia: James Lind (1716-1794) James Lind był Szkockim lekarzem. Był on pionierem morskiej
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2022-tonersparend.pdf
er Praxis“, mit der die wissen- schaftlichen Qualitätsstandards an der EUF weiterentwickelt werden und die letztlich auch für die weitere Förderung durch die DFG maßgeblich ist Die Flensburg University [...] nachgegangen, was die Einführung des Personenstands divers für die Schule und die pädagogische Praxis bedeutet Die wissenschaft- lichen Arbeitsziele dieser Nachwuchsforschungsgruppe sind: • Die Erarbeitung des [...] Erhebung entwickelt werden mussten Es gilt aber auch für die Präsentation von Forschungsergebnissen und die Vernetzung mit Kolleg*innen, die durch die Verschiebung oder Absage von Konferenzen und anderer
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2021-berichtsjahr-2020-tonersparend.pdf
universitären Lebens war auch die Tätigkeit des Forschungsreferats in 2020 durch die Corona-Pandemie geprägt Im März 2020 wurden die meisten Präsenzaktivitäten untersagt Insbesondere die im Bereich der Lehre [...] Aktivitäten, die zumeist bereits deutlich vor Beginn der Pandemie erfolgten Die Drittmitteleinnahmen für das Jahr 2020 bewegen sich leicht über dem Niveau des Jahres 2019 und sind die absolut höchsten, die bisher [...] Zeitraum schwankt die- ser Indikator zwischen 40000 € im Jahr 2018 und 63000 € im Jahr 2014 Nicht nur die Fördersumme insgesamt ist nahezu unverändert im Vergleich zu 2019, dies gilt auch für die unterschiedlichen
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2021-berichtsjahr-2020.pdf