Search narrowed by:
Remove all filters
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/rutherford-nuclear.zip
the J.J. Thompson’s atomic model and the Rutherford’s atomic model, based on their experimentations. 5. Describe the Rutherford’s atomic model, based on the narration as well as their experimentations. 6 [...] (Ernest’s Nuclear Atom) Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu D) The activity 5 concerns the characteristics of Nature of Science: “Knowledge production in science includes many common [...] concerns the characteristics of Nature of Science, which are quoted in the activities: 2, 3, 4 and 5 and the next activity. G) The activity 7 concerns the characteristics of Nature of Science: “Science
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/mendeleev-story-de.pdf
Mendeleev’s discovery of the periodic law: The origin and the reception. Foundations of Chemistry, 5, 189–214. Scerri, E. (2007). The periodic table: Its story and signifi- cance. New York: Oxford University
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/joliot-curie.zip
elements, eg: eeSiPnPHeAl 0 1 30 14 30 15 1 0 30 15 4 2 27 13 (2) eeCNnNHeB 0 1 13 6 13 7 1 0 13 7 4 2 10 5 (3) eeAlSinSiHeMg 0 1 27 13 27 14 1 0 27 14 4 2 24 12 (4) On that day Frédéric said: “we were late with [...] properties of the positron, based on the suggested data resources or by their research in the web. 5. Verify the conservation of the mass and the electric charge in the both sides of the reaction, during [...] “Knowledge production in science includes many common features and shared habits of mind” D) The activity 5 concerns the characteristics of Nature of Science: “Science has a subjective element” and b) “Science
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/story-curie-eng-full.zip
reactions occur when atoms are rearranged Compounds are formed from atoms of the constituent ele- ments.5 Evidently, Dalton’s use of the term atom is different from that of Lavoisier’s. Dalton’s conception [...] According to Clarke (1803), the first presentation was made at the Manchester Philosophical Society. 5 http://www.rsc.org/chemsoc/timeline/pages/1803.html, last access April 18, 2012 ton’s theory was quickly [...] that electrons are not particles but that they have a wave character. Historical Background: Atoms 5 Storytelling Teaching Model: www.science-story-telling.eu all the particles had more or less the same
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2022-tonersparend.pdf
2 .7 6 9. 3 4 5 € 3 .0 3 7. 93 2 € 2013 4 .0 93 .0 71 € 2014 4 .0 5 1. 2 5 5 € 2015 4 .4 2 9. 2 0 2 € 2016 4 .0 6 2 .4 75 € 2017 3 .3 79 .9 4 8 € 2018 4 .4 4 3 .0 73 € 2019 4 .5 15 .3 5 1 € 2020 4 .7 4 [...] im Jahr 2021 als auch für Entwicklungen seit 2012 aufbereitet Aufgrund einer vorzunehmenden Datenkorrektur sind die Drittmitteleinnahmen im Jahresver- lauf seit 2012 leicht abweichend zu den vorhergehenden [...] ihren späteren Berufs- verläufen als Post-Docs untersucht, wurde von der EUF durch Beteiligung an der seit 2019 zweiten Befragungswelle unterstützt nacaps.de Entwicklung der Forschung und der Forschungsförderung
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2021-berichtsjahr-2020-tonersparend.pdf
10 .8 8 4 2015 4 .0 5 1. 2 5 5 2016 4 .4 2 9. 2 0 2 2017 4 .0 5 1. 12 9 2018 3 .2 6 5 .6 6 6 2019 4 .3 92 .5 4 5 2020 4 .5 2 1. 95 1 Forschungsbericht der Europa-Universität Flensburg 2021 – Berichtszeitraum [...] atlas, die bei 5 Mio € pro Jahr liegt, noch nicht er- reicht worden Entwicklungen 2012-2020 Abbildung 2: Drittmitteleinnahmen gesamt pro Jahr in € 2012 2 .7 93 .1 0 5 2013 3 .0 0 9. 4 5 8 2014 4 .1 10 [...] WoLeG ZeBUSS Open Call seit 2020 Prof Dr Jürgen Budde Erziehungswissenschaften CoBIS Abt Schulpädagogik seit 2020 Dr Martin Bittner Erziehungswissenschaften ReLais ZeBUSS Open Call seit 2020 Prof Dr Solveig
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2021-berichtsjahr-2020.pdf
in € 2012 2 .7 93 .1 0 5 2013 3 .0 0 9. 4 5 8 2014 4 .1 10 .8 8 4 2015 4 .0 5 1. 2 5 5 2016 4 .4 2 9. 2 0 2 2017 4 .0 5 1. 12 9 2018 3 .2 6 5 .6 6 6 2019 4 .3 92 .5 4 5 2020 4 .5 2 1. 95 1 Forschungsbericht [...] WoLeG ZeBUSS Open Call seit 2020 Prof Dr Jürgen Budde Erziehungswissenschaften CoBIS Abt Schulpädagogik seit 2020 Dr Martin Bittner Erziehungswissenschaften ReLais ZeBUSS Open Call seit 2020 Prof Dr Solveig [...] Forschungsvorhaben zu identifizieren Mit Unterstützung von Präsidium und Forschungsausschuss konnten seit Mitte des Jahres 2020 ausreichend Stellenverlängerungen für promovierende Beschäftigte außerhalb regulärer
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2020-farbversion-200630.pdf
2018 und 63.000 € im Jahr 2014. 2. 79 3. 10 5 € 3. 00 9. 45 8 € 4. 11 0. 88 4 € 4. 05 1. 25 5 € 4. 42 9. 20 2 € 4. 05 1. 12 9 € 3. 26 5. 66 6 4. 39 2. 54 5 € 2 Im Vergleich zu Universitäten, die nach Größe [...] Drittmittelvolumen der EUF ist seit 2012 um 57 % gestiegen (vgl. Abbildung 2) und erreicht in den Jahren 2016 und 2019 den bislang höchsten Wert seit der Gründung der Uni- versität. Seit 2012 steigt die Drittm [...] 2019 betrug die Anzahl der – seit der Einfüh- rung des Zulassungsverfahrens im Jahr 2017 ausweisbaren – Doktorand*innen an der EUF 202, darunter 104 (51,5 %) Frauen und 98 (48,5 %) Männer. Forschungsbericht
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2020-tonersparend-200630.pdf
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2023-fuer-berichtsjahr-2022-web-final.pdf
Daten 2012 2. 76 9 .3 4 5 3 .0 3 7. 9 3 2 2013 4 .0 9 3 .0 71 2014 4 .0 5 1. 25 5 2015 4 .4 29 .2 0 2 2016 4 .0 6 2. 4 75 2017 3 .3 79 .9 4 8 2018 4 .4 4 3 .0 73 2019 4 .5 15 .3 5 1 2020 4 .7 4 6 .1 6 4 [...] Berichtszeitraum 2022 Inhaltsverzeichnis 18 Die profilgebenden Forschungszentren 32 % 32 % 21 % 5 % 5 % 5 % Akronym Förderer Laufzeit Projektleitung Institut Gender 3.0 (NWG) BMBF 2021-2026 Prof. Dr. Tamás [...] WoLeG ZeBUSS Open Call seit 2020 Prof. Dr. Jürgen Budde Erziehungswissenschaften CoBIS Abt. Schulpädagogik seit 2020 Dr. Georg Rißler Erziehungswissenschaften ReLais ZeBUSS Open Call seit 2021 Prof. Dr. Solveig