Search narrowed by:
Remove all filters
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2023-fuer-berichtsjahr-2022-web-final.pdf
Daten 2012 2. 76 9 .3 4 5 3 .0 3 7. 9 3 2 2013 4 .0 9 3 .0 71 2014 4 .0 5 1. 25 5 2015 4 .4 29 .2 0 2 2016 4 .0 6 2. 4 75 2017 3 .3 79 .9 4 8 2018 4 .4 4 3 .0 73 2019 4 .5 15 .3 5 1 2020 4 .7 4 6 .1 6 4 [...] Berichtszeitraum 2022 Inhaltsverzeichnis 18 Die profilgebenden Forschungszentren 32 % 32 % 21 % 5 % 5 % 5 % Akronym Förderer Laufzeit Projektleitung Institut Gender 3.0 (NWG) BMBF 2021-2026 Prof. Dr. Tamás [...] WoLeG ZeBUSS Open Call seit 2020 Prof. Dr. Jürgen Budde Erziehungswissenschaften CoBIS Abt. Schulpädagogik seit 2020 Dr. Georg Rißler Erziehungswissenschaften ReLais ZeBUSS Open Call seit 2021 Prof. Dr. Solveig
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2022-berichtsjahr-2021.pdf
2 .7 6 9. 3 4 5 € 3 .0 3 7. 93 2 € 2013 4 .0 93 .0 71 € 2014 4 .0 5 1. 2 5 5 € 2015 4 .4 2 9. 2 0 2 € 2016 4 .0 6 2 .4 75 € 2017 3 .3 79 .9 4 8 € 2018 4 .4 4 3 .0 73 € 2019 4 .5 15 .3 5 1 € 2020 4 .7 4 [...] im Jahr 2021 als auch für Entwicklungen seit 2012 aufbereitet Aufgrund einer vorzunehmenden Datenkorrektur sind die Drittmitteleinnahmen im Jahresver- lauf seit 2012 leicht abweichend zu den vorhergehenden [...] ihren späteren Berufs- verläufen als Post-Docs untersucht, wurde von der EUF durch Beteiligung an der seit 2019 zweiten Befragungswelle unterstützt nacaps.de Entwicklung der Forschung und der Forschungsförderung
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2019-farbversion-190628.pdf
1 23 2. 38 0 71 8. 42 7 18 5. 04 7 25 2. 00 9 71 9. 08 0 34 7. 08 3 16 3. 67 8 31 3. 12 4 83 6. 16 3 23 3. 40 7 38 5. 29 1 1. 28 9. 14 1 21 1. 00 5 61 4. 38 8 1. 60 3. 18 5 36 8. 88 8 53 6. 16 6 1. 28 [...] 15 Zahlen und Daten Erfreulicherweise ist das Drittmittelvolumen der EUF seit 2012 um ca. 25% gestiegen (vgl. Abbildung 2). Seit 2014 hat sich das jährliche Drittmittelvolumen auf einem Niveau von ca. 4 [...] hat sich in den letzten Jahren tendenziell positiv entwickelt und liegt seit 2016 bei ca. 30 Promotionen pro Jahr (vgl. Abbildung 5). Der Anteil an Promotionen von Frauen liegt durchschnittlich knapp unter
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2019-tonersparend-190628.pdf
https://www.europeanstudies.info/fileadmin/content/studiengaenge/europeanstudies/pictures/website/aktuelle-dokumente-2022/m.a.-thesis-registration-eus-2019.pdf
Committee: Date and signature of the chairman of the Examination Committee:____________________ Seite 2 von 2 Affidavit of Original Work The Examination Committee requires, all written term papers, Bachelor’s [...] acknowledged by me. I am aware that violations of this policy may result in a grade of “Insufficient/Fail” (5.0) with respect to my submitted work, and in more serious cases could lead to further measures by E
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/hintergruende/hintergrund-deu/hintergrund-energie-de.pdf
chen platziert. Ist der Druck auf beiden Seiten unterschiedlich, so bewegt sich der Tropfen zu der Seite mit niedrigerem Druck. Folglich wird Gas mit weniger Druck komprimiert, während sich das Gas mit hohem [...] früher Elekromotoren siehe Schiffer (2008) Fig 3 Rumfords Thermoskop, Thompson 1804 Das Energiekonzept 5 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Brauerei seines Vaters. Damals nutzte man [...] er damit begann, Artikel über das mecha-nische Wärmeäquivalent zu veröffentlichen. Auf der anderen Seite stand William Thomson, ein gut ausgebildeter Wissen-schaftler, junger Professor an der Universität
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/democritus.zip
people in the medieval times, which made Aristotle’s view prevail and Democritus’ view be overlooked. 5. Write the reasons Aristotle’s theory prevailed over the structure of matter for many years, based on [...] 4, concerns the characteristic: “Science demands and relies on empirical evidence”. B) The activity 5 concerns the characteristic of Nature of Science: “Scientific knowledge is tentative but durable”. C) [...] regardless of its size, then draw and explain what these particles are and how they move. Activity 5 Based on a web research, write a text about modern scientific views concerning the structure of matter
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/hintergruende/hintergrund-pol/hintergrund-atome-pl.pdf
swoje wzajemne przyporządkowanie, Związki chemiczne są zbudowane z atomów pierwiastków składowych. 5 Podane przez Daltona pojęcie atomu różni się od pojęcia Lavoisier’a. Atom w rozumieniu Daltona jest [...] pierwszym 4 Wg Clarke (1803) pierwsza prezentacja miała miejsce w Manchester Philosophical Society 5 http://www.rsc.org/chemsoc/timeline/pages/1803.html, April 18, 2012 4 Tło hisotryczne: Atomy Storytelling [...] gdyż przeciwnikiem atomizmu był także Poincare, francuski fizyk i matematyk. Tło hisotryczne: Atomy 5 Storytelling Teaching Model: wiki.science-stories.org © 2012, S@TM Research Group ruch. Znamienną cechą
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/dalton.zip
Different elements have different types of atoms. 4. Chemical reactions occur when atoms are rearranged. 5. Compounds are formed from atoms of the constituent elements. These five sentences should form the basis [...] Dalton’s interpretations for the formulation of some compounds and b) the conclusions which he formulated. 5. Formulate the reasons in which the Dalton’s atomic theory delayed to be accepted by the scientific [...] has a subjective element” and b) “Science demands and relies on empirical evidence”. C) The activity 5 concerns the characteristic of Nature of Science: “Science demands and relies on empirical evidence”
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/lavoisier-mass.zip
Student’s Learning Activities (Lavoisier and the conservation of mass) 5 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Activity 5 You can find the picture and the text bellow in the following website: [...] the combustion of mercury based on: a) the phlogiston’s theory and b) the Lavoisier’s caloric theory. 5. Experiment with a device, which will be constructed by students, concerning the oxidation of mercury [...] “Science has a subjective element” and b) “Science is a highly creative endeavor”. D) The activity 5 concerns the characteristic of Nature of Science: “Science demands and relies on empirical evidence”