/en/iim/institute/research-foci/discussion-papers
s? [PDF] 8: Dannenberg, O./Thaysen, J. D. (2005): Innovationsnetzwerke bei Klein- und Mittelunternehmen: Ein binationaler Vergleich. [PDF] 7: Hinz, H./Busche, H. (2004): Zur Flexibilität von Investiti [...] satisfaction largely (though not wholly) contemporaneous [PDF] 27: Grözinger, Gerd (2017): Der Erfolg der AfD bei der Bundestagswahl 2017 [PDF] 26: Hinz, Holger / Vollmer, Sebastian (2017): Ist die Marktrisikoprämie
/en/department-strategic-and-international-management/research/areas-of-research
Dietl, H. M. & Royer, S.: Intra-System Competition and Innovation in the international Videogame Industry, in: Innovation: Management, Policy & Practice Vol.5, No.2/3, 2003: 158-169. Dietl, H. M. & Royer [...] Social Capital Considerations to the Value Adding Web Concept of Clusters, in: Fietze, S., Holtmann, D. & Schramm, F. (Hrsg.): Zwischen Provinzen und Metropolen – Stationen einer sozioökonomischen Reise [...] Internationale Personal- und Strategieforschung, Band 13, München, Mering: Hampp Verlag, 2013. Dietl, H. M., Royer, S., Beckmann, O. C.: Die Bedeutung von Netzwerkkreuzeffekten für den Erfolg der Elektromobilität
http://www.science-story-telling.eu/en/project-storytelling/general-bibliography
Fischer. Brock, W. H. (1997). Viewegs Geschichte der Chemie. Braunschweig, Vieweg. Locqueneux, R. (1989). Kurze Geschichte der Physik. Göttingen, Vandenhoek und Ruprecht. Schreier, W. H. (1988). Geschichte [...] . Berlin, Logos. Hößle, C., D. Höttecke, et al. (2004). Lehren und Lernen über die Natur der Naturwissenschaften. Baltmannsweiler, Schneider-Verl. Hohengehren. Höttecke, D. (2001). Die Natur der Natur [...] (2013). "Stories" Created for Science Teaching: A Critical Analysis. In P. Heering, S. Klassen, & D.Metz, (Eds.).Flensburg Studies on the History and Philosophy of Science in Science Education, Vol. 2
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/curriculum-vitae
Department of English and American Studies, Humboldt-Universität zu Berlin (DE) Education February 2009 : PhD (with highest distinction - summa cum laude): Humboldt-Universität zu Berlin (DE) Thesis: The Privilege [...] Postcolonial Literature, Photography and Film Supervisors: Prof. Dr. Eveline Kilian and Prof. Dr. Dr. h. c. Stefanie von Schnurbein July 2004 : Magister (MA): Humboldt-Universität zu Berlin (DE) MA Thesis: [...] : Invited to the Siggener Begegnung: "Europa in der globalisierten Welt" initiated by Prof. Dr. Dr. h. c. Aleida Assmann/Funded by the Alfred Toepfer Foundation F.V.S. October 2013 to March 2014 : Fellow
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
"Defining the Definition of Marriage": Competing Cultural Models in Intercultural Comparison - L.A.U.D. 2006, Series A, Paper No. 688, Universität Essen. 2005 "First Language Awareness: Evidence from Language [...] Heft 37, Universität Flensburg. 2004 Empowering the Learner: Socratic Discourse Evaluation - L.A.U.D. 2004, Series A, Paper No. 593, Universität Essen. 2003 "Die Geschichte der Konzeptualisierung von [...] 156-169. 2000 'Morning, Noon and Night': Denotational Incongruencies between English and German - L.A.U.D. 2000, Series A, Paper No. 519, Universität Essen. 1999 "Metonymy in Onomastics", in: Klaus-Uwe Panther
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/parker-geoff-dr/publications
(Hg.) H. Ohtsubo & Y. Sumi, Elsevier: Amsterdam-Lausanne-New York-Oxford-Shannon-Singapore-Tokyo, 2000, Ch. 2 Geoff Parker: Enlightenment and Scotophobia: Studies in Smollett and Scottish Culture. D.Phil
/en/philosophie/our-staff/prof-dr-david-schweikard/publications
Henning/D.P. Schweikard (Eds.), Knowledge, Virtue, and Action: Essays on Putting Epistemic Virtues to Work , New York: Routledge 2013, pp. 53-71. (with Tim Henning) "Introduction," in: T. Henning/D.P. Schweikard [...] " in: D. Gerber/V. Zanetti (Eds.), Kollektive Verantwortung und Internationale Beziehungen , Frankfurt: Suhrkamp 2010, pp. 94‐133. [Responsibility for collective omissions] "Josiah Royce," in: D. Moyar [...] Bernhard Schmid) "Einleitung: Kollektive Intentionalität. Begriff, Geschichte, Probleme," in: H.B. Schmid / D.P. Schweikard (Eds.), Kollektive Intentionalität – Eine Debatte über die Grundlagen des Sozialen
- This page in other areas
-
/en/department-of-economics-and-its-didactics/research/publications
- Hochschultage Berufliche Bildung 2011, Fachtagung 15, hrsg. v. JUNG, E. / KENNER, M. / LAMBERTZ, H.-G., 1-9. Online: www.bwpat.de/ht2011/ft15/ebbers_ft15-ht2011.pdf (26.09.2011). Ebbers, Ilona / Klein [...] besonderem Förderbedarf - Anforderungen an die erste Phase der LehrerInnenausbildung. In: Kaminski, H. / Krol, G.-J. (Hrsg.): Ökonomische Bildung: legitimiert, etabliert, zukunftsfähig. Stand und Perspektiven [...] Revue 10, Nr. 6/2012. Online: swbplus.bsz-bw.de/bsz364358734rez.pdf;jsessionid=3E36ED769B7968658F1940D01C741969 (18.03.2013). Ebbers, Ilona : Rezension von: Jung, Eberhard: Kompetenzerwerb. Grundlagen, Didaktik
/en/department-of-media-management-marketing/studies-teaching/bachelor/business-administration-2-marketing
other courses Responsible Prof. Dr. Berthold H. Hass/Ass. Prof. Ph. d. Svend Hollensen (SDU) University teacher Prof. Dr. Berthold H. Hass/Ass. Prof. Ph. d. Svend Hollensen (SDU) Teaching language German [...] or english Total workload and structure (e.g. self-study + contact time) 150 h: 45 h contact time (Lecture/Tutorial), 105 h self-study (Reading about the lecture and follow-up of the teaching session,
/en/department-of-media-management-marketing/scientific-qualification-work
comprises a) the motivation of the work, b) the specific issue, c) the selected research methodology and d) the further approach or the structure of the work. Based on these documents, registration for the Bachelor [...] field of research methods has been compiled in our permanent apparatus in the CUL. Prof. Dr. Berthold H. Hass berthold.hass -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de +49 461 805 2573 Gebäude Madrid