Search narrowed by:
Remove all filters
/en/ices/about-us/people/ices-fellows-and-visiting-researchers
ICES Fellows Listen Christopher Thornhill (University of Manchester, Professor of Law) Christopher Thornhill is a constitutional sociologist and Professor of Law at the University of Manchester. In au
/en/international/going-abroad/faq
Frequently Asked Questions (FAQ) Listen Browse all questions: General questions about going abroad Why should I go abroad? Take advantage of your freedom . Coordinating a stay abroad with your private
/en/academics/student-services/admission-and-enrollment/application-process/apply-bachelor/ba-social-sciences
Applying for Admission to the B.A. Social Sciences: Social and Political Change Listen In the following menu, you will find detailed information about the application requirements for the Bachelor of
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/vortraege
iche und fachdidaktische Perspektiven', Universität Bremen "Zeit und Sprache: Wie wir Zeit zur Sprache bringen, und was die Sprache mit der Zeit macht" 2.12.2013, Ringvorlesung 'Zeit' der Universität Flensburg [...] einer abstrakten Domäne" 9.3.1995, Gastvortrag auf Einladung des SFB 245 'Sprache und Situation' am Institut für deutsche Sprache (IdS), Mannheim "The Armchair Explorer: Kant's Spatial Scenario of 'Science'" [...] "Der Reim als poetische Heuristik" 9.7.2010, Abendprogramm mit Liedern und Texten beim Workshop 'Sprache - Spiel - Bewusstheit', Universität Flensburg "Unterrichtsanalyse anhand des Flensburg English Classroom
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/zur-person
Anglistik und Amerikanistik am Institut für Sprache, Literatur und Medien der Universität Flensburg. 2012-2015 stellvertretender Sprecher des Instituts für Sprache, Literatur und Medien. [...] Universität Hamburg 1992 - 1998 Lehrbeauftragter für Anglistik/Linguistik am Seminar für Englische Sprache und Kultur der Universität Hamburg 1997 - 1999 Eigenverantwortliche Unterrichtstätigkeit als Stu
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/forschungsschwerkpunkte
che, Sprache der Psychologie, Sprache der Linguistik, religiöse Sprache, poetische Sprache, Unterrichtssprache Seit 2004 leitet Professor Jäkel das "Interdisziplinäre Forschungskolloquium Sprache " an
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/parker-geoff-dr/publications
Publications Listen Geoff Parker: 'On the Road: Four Abraham Vignettes in Kierkegaard's Fear and Trembling', in: Existenz und Reflexion: Aspekte der Kierkegaard-Rezeption, (Hg.) Matthias Bauer & Marku
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/teaching
(B.A. Bildungswissenschaften, Teilstudiengang Englisch) Gothic Fiction MOODLE S (MA KSM – Kultur-Sprache-Medien) Remaking Minorities in US-American Adaptations of British TV MOODLE Winter Term 2015/16 SE [...] Gender, Sexuality and Writing in Twentieth-Century British Literature MOODLE S (MA KSM – Kultur-Sprache-Medien) Writing Slavery and Contemporary British Memorial Cultures MOODLE Winter Term 2014/15 SE
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
anhand der Bereiche Geistestätigkeit, Wirtschaft und Wissenschaft. (Reihe "Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft / Duisburg Papers on Research in Language and Culture" Nr. 30, Hrsg.: Ulrich [...] Theory of Metaphor Applied to Religious Texts", in: Metaphorik.de - Online-Journal zur Metaphorik in Sprache, Literatur, Medien 02/2002: 20-42. 2002 "Questions of Life and Death: Denotational Boundary Disputes" [...] Metaphorik geistiger Tätigkeiten", in: Bernd Spillner (Hg.), Forum Angewandte Linguistik Bd. 18, Sprache und Politik. Frankfurt a. M./Bern/New York/Paris: Peter Lang, 168-169. 1989 "'Der handgreifliche
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen/sokratisches-textgespraech
fremdsprachliche Förderung gerichtet [...]. Insofern ist das Buch integrativ angelegt: Es verbindet Sprach-, Literatur- und Kulturdidaktik. [...] Die behutsam lenkende, aber auf Ergebnisse zielende Gesprächsform