fileadmin/content/studiengaenge/europeanstudies/various-pdfs/cv-prof-dr-anna-katharina-mangold.pdf
Europäisches Arbeits- und Sozialrecht [European Labour and Social Security Law], Baden-Baden: Nomos 2015, pp. 119–170; second edition: 2020.
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/vol.3-issue-2-2018/trenz-2018.pdf
solutions to them no longer holds, and no new paradigm for replac- ing it is in sight (Guiraudon et al., 2015). A crisis is not paradigm shift but is paradigm lost. A crisis leads to disruption: the inequality [...] Eder 2004). 2018 Trenz 67 and a Europe of different speeds raises some fundamental concerns (Fossum, 2015). Dif- ferentiated integration has the potential to redirect the idea of European unification in [...] more recently sees us in the midst of an anti-liberal counterrevolution (Zielonka, 2018). Claus Offe (2015) writes of a “Europe entrapped,” and Ivan Krastev (2017) calls his inspiring essay ‘After Europe’
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni/article-review-energy-managment.pdf
this is helping me to contribute to the development of the energy sector in Nepal”. Being awarded the 2015 German Eurosolar Prize within the category of “One-World Cooperation”, the programme is continuously
fileadmin/content/abteilungen/wirtschaftswissenschaften/dokumente/vita-und-publikationen/publikationen-ebbers.pdf
Chancengleichheit. Entwicklungen und Perspektiven. In: Unterricht Wirtschaft und Politik, Nr. 5(1)/2015, S. 46-49. Ebbers, Ilona: Gender und Diversity in der Entrepreneurship Education. In: Berufsbildung [...] Developed Model. In: Gaitanides, Charlotte / Grözinger, Gerd (Hrsg.): Diversity in Europe, Baden Baden 2015, S. 108-125. Ebbers, Ilona: Gezeiten der Ökonomischen Bildung. In: Müller, Christian / Schlösser,
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/modulkatalog-m.ed.-lehramt-an-gymnasien-po-2020.pdf
Fassung vom 10. Januar 2022 • Praktikumsordnung (Satzung) der Europa-Universität Flensburg zum Praxissemester für die Studi- engänge Lehramt an Grundschulen, Lehramt an Gemeinschaftsschulen, Lehramt an Gymnasien [...] Bildung, Erziehung, Gesellschaft M 5: Master Theory and Practice: Accompanying Seminar Course Praxissemester Fach B 4 Master Thesis (Fach A, Fach B oder Erzwiss.) M 6: Subject-Specific Research Perspectives [...] Herbstsemester Davon Präsenzzeit 240 h Dauer 1 Semester Selbststudium 210 h Qualifikationsziel: Im Praxissemester erlangen die Studierenden umfassende Einblicke in das Berufsfeld der Sekundarstufe und erproben
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/ma-grundschule-studienplan-2015.pdf
MA Grundschule-Studienplan-2015 PO 2015 M.ED. LEHRAMT AN GRUNDSCHULEN: TEILSTUDIENGANG ENGLISCH 1. Sem Modul 1: TEFL in Primary School: Playful English Teaching HS TEFL Grundschulenglisch (5 LP) 2. Sem [...] Grundschulenglisch (5 LP) 3. Sem Modul 3: Theory and Practice: Internship & Seminar Course (Praxissemester) S Begleitseminar (5 LP) Praktikum (15 LP) 4. Sem Modul 4: Master Thesis (Wahlpflicht) Master
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/mk-mag-po2015-englisch-2-frse-2020.pdf
(Satzung) der Europa-Universität Flensburg zum Praxissemester für die Studi- engänge Lehramt an Grundschulen und Lehramt an Gemeinschaftsschulen sowie Lehramt an Se- kundarschulen mit dem Schwerpunkt Sekundarstufe [...] hramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/portal-studium-und-lehre/im-studium/dokumente-zum-studium/med-lehramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/po [...] hramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/portal-studium-und-lehre/im-studium/dokumente-zum-studium/med-lehramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/po
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/modulkatalog-m.ed.-lehramt-an-gemeinschaftsschulen-englisch-po-2020.pdf
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni/yb-2014-eem-ppre.pdf
ion (SE) through the lens of complex systems and its potential power to meet the systemic properties laid out above in a theoretical case study for Bangladesh. The findings are as follows: 106 SE can use [...] ure; SE is able to provide added value and access by establishing a subsystem of trade and exchange, which then places the agents at the core of the system, enabling them to act as prosumers; SE, to a [...] Renewable Energy in Africa. The World Bank. Washington. The World Bank. 2015. Projects & Operations:The World Bank. Accessed January 08, 2015. http://www.worldbank.org/projects/procurement/noticeoverview?id=
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/a-sustainable-energy-model-for-a-circular-economy-a-case-study-of-creed-integrated-waste-management-facility-stornoway-western-isles.pdf
Figure 42: Correlated vs. Meteo wind speed 2015 Data Average Wind Speed (m/s) Measured (IWMF) 8.48 Before Correlation 9.09 After Correlation 8.68 Table 32: 2015 2015 Average Wind Speed Comparison- before and [...] .... 73 Figure 37: Wind speed in 2015 before correlation .................................................................. 74 Figure 38: Predicted wind speed in 2015 ................................. [...] Coefficent and quality of correlation(retrieved from Windpro manual) ................. 74 Table 32: 2015 2015 Average Wind Speed Comparison- before and after correlation........... 75 Table 33: Annual Wind