fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
on the other hand, being German also). Figure 6 shows the field pattern displayed in the German-English comparison: German English So! Now. / Right. … like this … Also … So …! Figure 6: Diagonal Incon [...] Classroom Corpus (FLECC) (Jäkel 2010b) is going to demonstrate that and how denotational incongruencies also affect foreign language teaching by creating problems of intercultural misunderstand- ing. The proposed [...] granularity differential, cross- piece incongruency Olaf Jäkel, Europa-Universität Flensburg, jaekel@uni-flensburg.de 68 Olaf Jäkel 1 Introduction Denotational incongruencies as a contrastive phenomenon of
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
- derungen, 2018, S. 9; vgl. Jäkel, 2016a, S. 47). Anders als in manchen anderen Schulfächern ist also die Sprache nicht nur Medium, sondern gleichzeitig auch Lerninhalt des Unterrichts; Englisch fun- [...] und Vermittlungsmethoden des Englischunterrichts. Der Einsatz im Rahmen der Forschungsaufgabe nutzt also die bei unseren Studierenden angebahnte Methodenkenntnis zu ihrer Professionalisierung als reflektierte [...] follow-up move is withheld, the pupils are likely to suspect that something is wrong […]. Es muss also sensibel mit gerade einer solchen Situation umgegangen werden, damit auch dem Schüler, der sich womöglich
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
famous Initiation – Response – Follow up (IRF) paern, in which the teacher has not only the first, but also the third turn. What can be seen in the authentic classroom data from the Flensburg English Classroom [...] Initiation – Re- sponse – Follow up (IRF) paern, in which the teacher has not only the first, but also the third turn. What can be seen in the classroom data from the FLECC is that in EFL teaching, this [...] (Searle 1975), the most frequent speech act to be found in many teachers’ performance. The passage also displays another series of IRF paerns, both initiated by teacher questions (12 and 17), and followed
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-olaf-flecc-24-06-2011.pdf
Universität Flensburg Englisches Seminar Auf dem Campus 1 24943 Flensburg Germany jaekel@uni-flensburg.de http://www.uni-flensburg.de/englisch/mitarbeiter/jaekel [...] (Searle 1975), the most frequent speech act to be found in many teachers' performance. The passage also displays another series of IRF patterns, both initiated by teacher questions (12 and 17), and followed [...] motion'. One of the most difficult aspects of working in the classroom, not only for beginners, but also for many experienced teachers, is the constant need to make quick decisions on how to react or continue
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/hausarbeiten-hinweise-und-style-sheet.pdf
Aufbau stimmig, die Argumentation schlüssig. Tipp: Kurze Aussagen zu den bisher aufgeführten Punkten – also zum Vorhaben der Arbeit, zur theoretischen Ausgangsbasis, zur verwendeten Methode, zur Herkunft des
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jaekel-projektarbeit-wise-2016-17.pdf
des Englischen Seminars unter: Prof. Dr. Jäkel – "Diverses"; siehe auch "Sprachkorpora" (http://www.uni-flensburg.de/englisch/mitarbeiter/jaekel/index.html) O.Jäkel, 06.07.2016 WS 2016/17, P Olaf Jäkel [...] Gunderson (ed.) (1975) Language, Mind, and Knowledge. Minnesota: University of Minnesota Press, 344-369. Also reprinted in: Searle (1979), 1-29. -------- (1975b) "Indirect Speech Acts", in: Peter Cole & Jerry [...] Morgan (eds.) (1975) Syntax and Semantics, Vol. 3: Speech Acts. New York: Academic Press, 59-82. Also reprinted in: Searle (1979), 30-57. -------- (1979) Expression and Meaning: Studies in the Theory
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/bfm-3a978-3-663-10152-9-2f1.pdf
l, Wertschöpfungsstruktur. Die Produktsicht repräsentiert die Value Proposition der Unternehmung, also die besondere Art der Problemlösung, die dem Kunden geboten wird. Das Erlösmodell zielt auf die Quellen
fileadmin/content/abteilungen/organisationspsychologie/dokumente/etc/abschlussbericht-fame-2013.pdf
Einfluss darauf nehmen, ob und wie Menschen ihre Berufsausübung mit der Familienplanung kombinieren. Soll also das Potenzial qualifizierter Arbeitskräfte auf dem Arbeitsmarkt erhalten werden, müssen Unternehmen [...] Unternehmen immer mehr Mitarbeiter vor Vereinbarkeitsproblemen stehen. Familienfreundlichkeit ist also kein reines Frauenthema und nicht auf die Kinderzeit beschränkt. Deshalb spricht man mittlerweile [...] te Maßnahmen einen „return of investment“ von 25 % bringen. Familien- freundlichkeit rechnet sich also auch für Betriebe. Familienfreundliche Maßnahmen drehen sich bislang zu 90 % um das Thema Arbeitszeit
fileadmin/content/abteilungen/organisationspsychologie/dokumente/projekte/2010-07-31-projekt-gabi-abschlussbericht.pdf
Universität Flensburg Internationales Institut für Management Munketoft 3b, D-24973 Flensburg dunckel@uni-flensburg.de Erscheinungs- Datum: 31.07.2010 Modellprogramm zur Bekämpfung arbeitsbedingter Erkrankungen [...] pressure, permanent interruptions and hindrances of work, physical stress (in particular back pain) and also noise exposure – are existent whose decrease is required for all occupational groups. One central [...] bereits feststehen und ihre Gültigkeit sich kaum noch verändern wird. Der demografische Wandel ist also schon heute gesell- schaftliche Realität, wird aber erstaunlicherweise in der Bevölkerung und in vielen
fileadmin/content/seminare/evangelische-und-katholische-theologie/dokumente/downloads/dr.zeinabarakat-interview.pdf
past conflicts in countries such as Germany, South Africa, Albania and Northern Ireland. Barakat is also a research fellow at the Von Hügel Institute at the University of Cambridge and the author of several [...] in the Israe- li-Palestinian conflict and the war in Gaza—those directly affected, of course, but also abroad and certainly here in the BY JENNIFER BARDI | JAN 05, 2024 Dr. Barakat. United States. What [...] students need to express their emotions and worries. We are giving them space to speak freely but are also asking them about solutions, since in the future all of them will be carry- ing a Doctorate of Philosophy