fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/integrating-renewable-energy-technology-for-heat-demand-and-a-hydrogen-economy-for-unst-ic-2019.pdf
study (Renewable First, 2015).Wind class 1 turbines are specially design for tough operating conditions and they are equipped with smaller rotors and hub heights (Renewable First, 2015). Two wind turbines [...] Freezing point -33 °C Boiling Point 108 °C Density 1.13 g/cm3 Source: (George and Vns, 2015) According to George and Vns (2015), hydrogen peroxide is considered a hazardous chemical because of its toxicity in [...] article of the Climate Policy Info Hub “Social Acceptance of Renewable Energy” (Climate Policy Info Hub, 2015) focusing on five areas to discover the social aspects influencing the acceptance of renewable energy
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
21 (2014/15), einmal 16 (2015/16) und einmal 34 (2016/17) Studierende des 3. Semesters teil. Mit individueller Forschungsaufgabe betreut wurden dabei 10 (2014/15) bzw. 6 (2015/16) und 10 (2016/17) der [...] – 8 (2014/15) bzw. 6 (2015/16) und 9 (2016/17) an der Zahl – war ausschließlich der Verfasser zuständig. Studierende Forschungsaufgabe MA-Thesis WS 2014/15: 21 > 10 > 8 WS 2015/16: 16 > 6 > 6 WS 2016/17: [...] 2016/17: 34 > 10 > 9 WS 2017/18: 28 > 8 > 7 2015: 8 Master-Abschlussarbeiten D., L. (2015): Storytelling im Englischunterricht der Grundschule anhand der Bilderbücher 'Mrs Christmas' und 'Froggy Gets Dressed':
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
sessions of their advanced class in the Primary School Master programme in January and February of 2015: (1) I believe that the FLECC offers a wonderful way to look at a lesson and to analyse it regarding
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/k-2050-kg-endbericht.pdf
200 0 5 10 15 20 25 30 2010 2015 2020 2025 2030 2035 2040 2045 2050 US$/bbl€2012/GJ LS 11 Pfad A NEP LS 11 Pfad B Reale Werte ZNES ZNES US$ 0 2 4 6 8 10 12 14 16 18 2010 2015 2020 2025 2030 2035 2040 2045 [...] 2050 KOMMUNALE GEBÄUDE Anforderungen – Wirtschaftlichkeit – Finanzierung – Rahmenbedingungen November 2015 Jenzig71 / photocase.de KLIMASCHUTZKONZEPT 2050 KOMMUNALE GEBÄUDE Anforderungen – Wirtschaftlichkeit [...] Hannah Köster, Simon Laros, Larissa Leienbach Forschungsbeiträge 3 ISSN: 2196-7164 Flensburg, November 2015 Europa-Universität Flensburg Zentrum für nachhaltige Energiesysteme (ZNES) Energie- und Umweltmanagement
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/kienemund-therese-transforming-forces.-a-potenzmaschine-s-demonstration-of-late-eighteenth-century-mechanics.pdf
machine made in 1795 by Johann Anton Wisenpaintner from Eichstätt, Bavaria (Bloemer & Mirwald 2015b). The Po- tenzmaschine does not. The markings with number 1457 simply note the inventory number it received [...] methodology for the analysis of un- known objects to examine the aesthetic and functional properties of a Po- tenzmaschine, an instrument that demonstrates the transformation of forces by simple machines, from [...] Sciences and Humanities. The museum dated the object’s con- struction to 1770–1805 (Bloemer & Mirwald 2015a). The museum project that investi- gated the founding collection based their interpretation of this
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/kleemann-navina-6000-dollar-fuer-einen-computer-der-hp-calculator-9830a-und-der-card-reader-9869a-an-der-gesamtschule-marktoberdorf.pdf
von E.M. Fleming formuliert (Fleming 1974). 3 Für weitere Informationen zu Objektbiogaphien s. Braun 2015. NAVINA KLEEMANN 3 Abnutzungserscheinungen in Form von Flecken und einem dunklen Halbkreis auf. Im [...] Teuner konnten mir diesbezüglich keine Informationen geben. NAVINA KLEEMANN 12 Literatur Braun, P. 2015. Laborberichte Band 1: Objektbiographie. Ein Arbeitsbuch. Weimar: VDG-Weimar. Decodesystems 2017a
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/klimaschutzkonzept-nordkirche.pdf
000 1.000.000 1.500.000 2.000.000 2.500.000 2005 2015 2025 2035 2045 Anzahl der Mitglieder 0 50.000 100.000 150.000 200.000 250.000 300.000 350.000 2005 2015 2025 2035 2045 Anzahl der Mitglieder 0 2.000 4 [...] 4.000 6.000 8.000 10.000 12.000 14.000 16.000 18.000 2005 2015 2025 2035 2045 Anzahl der Mitarbeiter 0 500 1.000 1.500 2.000 2.500 2005 2015 2025 2035 2045 Anzahl der Mitarbeiter 124 Szenarien bis zum [...] kann bei Maßnahmenumsetzung erwartet werden, dass dieser zwischen 2011 und 2015 um weitere 7 % zurückgeht. Zwischen 2005 und 2015 könnte der Wärmebedarf somit um insgesamt 17 % reduziert werden. Die folgenden
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/konzept-masterplan-100-klimaschutz-fuer-flensburg.pdf
nd wird ein möglicher Zeitplan für die Umsetzung in den kommenden Jahren vorgeschlagen. 2013 - 2015 2015 - 2016 Ziel für Masterplan- Zeitraum Umsetzung der vorziehbaren, schnell wirtschaftlichen Maßnahmen [...] TANDARDS IM SYNTHESESZENARIO DES MASTERPLANS Sanierungseffizienz BAK [kWh/m²] bis 2009 2009- 2014 2015- 2019 2020- 2029 2030- 2039 2040- 2050 Bis 1948 130 91 87 87 87 87 1949 – 1968 130 91 60 50 40 30 [...] können. TABELLE 1-2: SANIERUNGSRATEN NACH DEM SYNTHESE-SZENARIO Sanierungsraten Historisch 2009- 2014 2015- 2019 2020- 2029 2030- 2039 2040- 2050 Mittelwert über alle BAK 1,10 % 2,0% 1,9% 1,7% 1,7% 1,6% S
fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/etc/litty-abstract-fgls-2024.pdf
inquiry for this project. Women, who are often invisibilized in language history (Langer & Havinga 2015), are the focus of this presentation. How they are invisibilized, how they are spoken about by others [...] encyclopedia of pragmatics, 2nd edition. Oxford: Elsevier. 109-112. Langer, Nils, & Anna Havinga. 2015. Invisible languages in historical sociolinguistics: A conceptual outline, with examples from the
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/eus-course-description/m.a.po2019-eus-module-5.pdf
m.a.po2019-eus-modulkatalog(1).pdf ! " # $ % &'()*+ ' ,-../.. 0 12#3 4 5 2 6 7 8 9 3 4 8 : # 4 ; = ?.@ A.@ ?-.@ ? )') * BC*+D 'E )') * ?) )') * F GH9I J@D!'K @!)L*)!) (*C!) E )M! @ @*CDE NDLOP*EOEMP @D