fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/etc/abstract-visiblebilingualism.pdf
language or variety may become invisibilized through processes aimed at exclusion (Langer & Havinga 2015: 1). These processes of exclusion, visible in language of text production and metalinguistic commentary [...] these vary based on the author’s ideologies of language. References Langer, Nils, & Anna Havinga. 2015. Invisible languages in historical sociolinguistics: A conceptual outline, with examples from the
fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/etc/ggsg-abstract-langerlittybosse-neuenarrativedersprachgeschichtsschreibung.pdf
dies in der (Sprach-)Geschichtsschreibung ignoriert, und dadurch ‚invisibilisiert‘ (Langer & Havinga 2015) wird. Demnach wäre lediglich ein Mangel an entsprechenden Sprachkenntnissen erwähnenswert. Aus der [...] Sociolinguistica 31(1). 21- 38. https://doi.org/10.1515/soci2017-0003. Langer, Nils, & Anna Havinga. 2015. Invisible languages in historical sociolinguistics: A conceptual outline, with examples from the
fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/etc/ggsgjahrestagung2023-abstract-unsichtbarealltagssprachen.pdf
Varietäten) oft durch die geschriebenen Varietäten (H-Varietäten) ‚unsichtbar‘ gemacht (Langer & Havinga 2015). D.h., die gesprochene Sprachvarietäten, die die Muttersprache der meisten Menschen in der Region [...] for alternative histories of standardisation. Lang Policy 19. 281–299. Langer, Nils, & Anna Havinga. 2015. Invisible languages in historical sociolinguistics: A conceptual outline, with examples from the
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/modulkatalog-m.ed.-lehramt-an-gemeinschaftsschulen-englisch-po-2020.pdf
Fassung vom 10. Januar 2022 • Praktikumsordnung (Satzung) der Europa-Universität Flensburg zum Praxissemester für die Studi- engänge Lehramt an Grundschulen, Lehramt an Gemeinschaftsschulen, Lehramt an Gymnasien [...] Bildung, Erziehung, Gesellschaft M 5: Master Theory and Practice: Accompanying Seminar Course Praxissemester Fach B 4 Master Thesis (Fach A, Fach B oder Erzwiss.) M 6: Subject-Specific Research Perspectives [...] Herbstsemester Davon Präsenzzeit 240 h Dauer 1 Semester Selbststudium 210 h Qualifikationsziel: Im Praxissemester erlangen die Studierenden umfassende Einblicke in das Berufsfeld der Sekundarstufe und erproben
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/modulkatalog-m.ed.-lehramt-an-gymnasien-po-2020.pdf
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/vol.3-issue-2-2018/trenz-2018.pdf
solutions to them no longer holds, and no new paradigm for replac- ing it is in sight (Guiraudon et al., 2015). A crisis is not paradigm shift but is paradigm lost. A crisis leads to disruption: the inequality [...] Eder 2004). 2018 Trenz 67 and a Europe of different speeds raises some fundamental concerns (Fossum, 2015). Dif- ferentiated integration has the potential to redirect the idea of European unification in [...] more recently sees us in the midst of an anti-liberal counterrevolution (Zielonka, 2018). Claus Offe (2015) writes of a “Europe entrapped,” and Ivan Krastev (2017) calls his inspiring essay ‘After Europe’
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/downloads/european-union-politics-2016-fernandez-1465116516633536.pdf
ch e d to th e E U Se lf- id e n ti fie d E u ro p e an P o si ti ve im ag e o f th e E U O b je ct iv e k n o w le d ge K n o w th e E U ri gh ts Fe e ls at ta ch e d to th e E U Se lf- id e n ti fie d [...] ch e d to th e E U Se lf- id e n ti fie d E u ro p e an P o si ti ve im ag e o f th e E U O b je ct iv e k n o w le d ge K n o w th e E U ri gh ts Fe e ls at ta ch e d to th e E U Se lf- id e n ti fie d [...] ch e d to th e E U Se lf- id e n ti fie d E u ro p e an P o si ti ve im ag e o f th e E U O b je ct iv e k n o w le d ge K n o w th e E U ri gh ts Fe e ls at ta ch e d to th e E U Se lf- id e n ti fie d
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/ma-grundschule-studienplan-2015.pdf
MA Grundschule-Studienplan-2015 PO 2015 M.ED. LEHRAMT AN GRUNDSCHULEN: TEILSTUDIENGANG ENGLISCH 1. Sem Modul 1: TEFL in Primary School: Playful English Teaching HS TEFL Grundschulenglisch (5 LP) 2. Sem [...] Grundschulenglisch (5 LP) 3. Sem Modul 3: Theory and Practice: Internship & Seminar Course (Praxissemester) S Begleitseminar (5 LP) Praktikum (15 LP) 4. Sem Modul 4: Master Thesis (Wahlpflicht) Master
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/mk-mag-po2015-englisch-2-frse-2020.pdf
(Satzung) der Europa-Universität Flensburg zum Praxissemester für die Studi- engänge Lehramt an Grundschulen und Lehramt an Gemeinschaftsschulen sowie Lehramt an Se- kundarschulen mit dem Schwerpunkt Sekundarstufe [...] hramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/portal-studium-und-lehre/im-studium/dokumente-zum-studium/med-lehramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/po [...] hramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/portal-studium-und-lehre/im-studium/dokumente-zum-studium/med-lehramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/po
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/alumni/yb-2014-eem-ppre.pdf
ion (SE) through the lens of complex systems and its potential power to meet the systemic properties laid out above in a theoretical case study for Bangladesh. The findings are as follows: 106 SE can use [...] ure; SE is able to provide added value and access by establishing a subsystem of trade and exchange, which then places the agents at the core of the system, enabling them to act as prosumers; SE, to a [...] Renewable Energy in Africa. The World Bank. Washington. The World Bank. 2015. Projects & Operations:The World Bank. Accessed January 08, 2015. http://www.worldbank.org/projects/procurement/noticeoverview?id=