Search narrowed by:
Remove all filters
fileadmin/content/studiengaenge/ksm/dokumente/module2-5/details-on-the-framing-of-the-graded-module-examinations-in-the-modules-2-3-english-2024.pdf
translation of the Modulkatalog) • Small groups: usually max. 3 people — only one grade is awarded to all of them. • Time allotted for the module exam: 100 hours per person (see Modulkatalog) • Students choose [...] the result on the first page of the thesis. (Translation of the Modulkatalog) • Allotted time for the module exam: 200 hours (see Modulkatalog) • "A term paper" — this term paper is supervised and graded
fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/etc/litty-abstract-fgls-2024.pdf
inquiry for this project. Women, who are often invisibilized in language history (Langer & Havinga 2015), are the focus of this presentation. How they are invisibilized, how they are spoken about by others [...] encyclopedia of pragmatics, 2nd edition. Oxford: Elsevier. 109-112. Langer, Nils, & Anna Havinga. 2015. Invisible languages in historical sociolinguistics: A conceptual outline, with examples from the
fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/etc/abstract-visiblebilingualism.pdf
language or variety may become invisibilized through processes aimed at exclusion (Langer & Havinga 2015: 1). These processes of exclusion, visible in language of text production and metalinguistic commentary [...] these vary based on the author’s ideologies of language. References Langer, Nils, & Anna Havinga. 2015. Invisible languages in historical sociolinguistics: A conceptual outline, with examples from the
fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/etc/ggsgjahrestagung2023-abstract-unsichtbarealltagssprachen.pdf
Varietäten) oft durch die geschriebenen Varietäten (H-Varietäten) ‚unsichtbar‘ gemacht (Langer & Havinga 2015). D.h., die gesprochene Sprachvarietäten, die die Muttersprache der meisten Menschen in der Region [...] for alternative histories of standardisation. Lang Policy 19. 281–299. Langer, Nils, & Anna Havinga. 2015. Invisible languages in historical sociolinguistics: A conceptual outline, with examples from the
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/modulkatalog-m.ed.-lehramt-an-gemeinschaftsschulen-englisch-po-2020.pdf
Herbstsemester 2022/23 Modulkatalog M.Ed. Lehramt an Gemeinschaftsschulen (PStO 2020) Teilstudiengang Englisch (FSA ENG-GE) Einschreibung ab: Herbstsemester 2020/21 Diesem Modulkatalog liegen folgende Satzungen [...] sind allein im Modulkatalog verankert. Dies gilt beispielsweise für die Lehr-/Lernformen, Kompetenz- zielbeschreibungen oder Modulverantwortung. Im Zweifelsfall, sofern etwa die im Modulkatalog wie- dergegebenen [...] Prüfungs- und Studienordnung des Studiengangs oder in anderen Satzungen der EUF verankert und wird im Modulkatalog lediglich wiedergegeben. Dies gilt beispiels- weise für den empfohlenen Studienverlauf, Modultitel
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/modulkatalog-m.ed.-lehramt-an-gymnasien-po-2020.pdf
Stand: Herbstsemester 2022/23 Modulkatalog M.Ed. Lehramt an Gymnasien (PStO 2020) Teilstudiengang Englisch (FSA ENG-GY) Einschreibung ab: Herbstsemester 2020/21 Diesem Modulkatalog liegen folgende Satzungen [...] sind allein im Modulkatalog verankert. Dies gilt beispielsweise für die Lehr-/Lernformen, Kompetenz- zielbeschreibungen oder Modulverantwortung. Im Zweifelsfall, sofern etwa die im Modulkatalog wie- dergegebenen [...] Prüfungs- und Studienordnung des Studiengangs oder in anderen Satzungen der EUF verankert und wird im Modulkatalog lediglich wiedergegeben. Dies gilt beispiels- weise für den empfohlenen Studienverlauf, Modultitel
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/culture-practice-and-europeanization/vol.3-issue-2-2018/trenz-2018.pdf
solutions to them no longer holds, and no new paradigm for replac- ing it is in sight (Guiraudon et al., 2015). A crisis is not paradigm shift but is paradigm lost. A crisis leads to disruption: the inequality [...] Eder 2004). 2018 Trenz 67 and a Europe of different speeds raises some fundamental concerns (Fossum, 2015). Dif- ferentiated integration has the potential to redirect the idea of European unification in [...] more recently sees us in the midst of an anti-liberal counterrevolution (Zielonka, 2018). Claus Offe (2015) writes of a “Europe entrapped,” and Ivan Krastev (2017) calls his inspiring essay ‘After Europe’
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/downloads/european-union-politics-2016-fernandez-1465116516633536.pdf
identi- fication with Europe, i.e. to feel ‘not only as part of, but also with the collective’ (Kuhn, 2015: 41). It includes self-categorization as a European citizen as a form of collective identity that [...] sm, in Deutsch’s theory, lead to the revaluation of broader, social communities (Nelsen and Guth, 2015: 13), thereby increasing personal identification with Europe and support for the European project [...] home country (national attachment) should display lower commitments to Europe (see Nelsen and Guth, 2015; for the opposite view, see Dı́ez Medrano and Gutiérrez, 2001). According to the institutional trust
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/ma-grundschule-studienplan-2015.pdf
MA Grundschule-Studienplan-2015 PO 2015 M.ED. LEHRAMT AN GRUNDSCHULEN: TEILSTUDIENGANG ENGLISCH 1. Sem Modul 1: TEFL in Primary School: Playful English Teaching HS TEFL Grundschulenglisch (5 LP) 2. Sem
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/mk-mag-po2015-englisch-2-frse-2020.pdf
Modulkatalog M.Ed. Lehramt an Grundschulen (GPO 2015) Teilstudiengang Englisch Stand: Frühjahrssemester 2020 Diesem Modulkatalog liegen folgende Satzungen zugrunde: • Gemeinsame Prüfungs- und Studienordnung [...] sind allein im Modulkatalog verankert. Dies gilt beispielsweise für die Lehr-/Lernformen, Kompetenz- zielbeschreibungen oder Modulverantwortung. Im Zweifelsfall, sofern etwa die im Modulkatalog wie- dergegebenen [...] hramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/portal-studium-und-lehre/im-studium/dokumente-zum-studium/med-lehramt-an-grundschulen/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/po