/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/machat-sibylle-dr/publications
Machat, "Review of Randy Laist, Technology and Postmodern Subjectivity in Don DeLillo's Novels, Peter Lang Publishing, New York: 2010." in: Anglia - Zeitschrift für englische Philologie , Volume 129, Issue
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/machat-sibylle-dr/teaching
Teaching Listen Teaching Areas American Culture American History American Literature since the 19th Century Business Studies for Culture-Language-Media Students (Cultural Aspects of Management etc) Me
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/limberg-holger-prof-dr/conferences-talks
Recent Conferences & Talks Listen March 2019: " Videografierter Englischunterricht: Zum Einsatz von Unterrichtsaufzeichnungen in der universitären Fremdsprachenlehrerbildung aus Sicht von Studierenden
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/limberg-holger-prof-dr/publications
chung im Fach Englisch: Empirische Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung . Frankfurt a.M.: Lang. ( Link ) Limberg, Holger (2010). The Interactional Organization of Academic Talk: Office Hour Co [...] chung im Fach Englisch: Empirische Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung . Frankfurt a.M.: Lang, 63-96. Limberg, Holger / Jäkel, Olaf (Hrsg.) (2016). Einleitung: Unterrichtsforschung im Fach Englisch [...] chung im Fach Englisch: Empirische Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung . Frankfurt a.M.: Lang, 9-27. Limberg, Holger (2016). "Always remember to say Please and Thank you ": Teaching Politeness
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/limberg-holger-prof-dr/research
Research Listen Research areas & interests Classroom Discourse Pragmatics in Language Teaching Content and Language Integrated Learning Intercultural Learning Videography of English language Teaching
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/limberg-holger-prof-dr/teaching
Teaching Listen SoSe 2013 Former terms (University of Oldenburg) Pragmatics and Discourse Introduction to English Linguistics Academic Discourse: Language Use in Academia Language in Society Instituti
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/flair
Facetten von Sprachbewusstheit. (2008) (16,60 Euro) Weitere Informationen zu diesem Buch. Band 2: Barbara Lang: Lautspieldialoge: Formale Kohärenzbildung und frühe Bewusstwerdungsprozesse von Sprache in der I
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/vortraege
Vorträge Listen "Vom Nutzen der Fehler: Ergebnisse und Erkenntnisse aus dem Flensburg English Classroom Corpus ( FLECC ) " 7.11.2014, Tagung 'Auf die (Aus)Bildung kommt es an? Lehrerinnen- und Lehrerb
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen/sokratisches-textgespraech
Literatur: Individuelles Sinnverstehen fremdsprachiger Texte . Frankfurt a.M.: Peter Lang, 2005, S. 81-84, 94 PETER LANG GMBH Europäischer Verlag der Wissenschaften Eschborner Landstr. 42 - 50 D - 60489 [...] Englischunterricht mit Fortgeschrittenen Frankfurt a.M./Berlin/Bern/Bruxelles/New York/Oxford/Wien: Peter Lang, 2001. 144 S., mehrere Tab. "Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert" Bd. 6, Hrsg.: Karlheinz
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
Karlheinz Hellwig & Rita Kupetz) Frankfurt a. M./Berlin/Bern/Bruxelles/New York/Oxford/Wien: Peter Lang. [Rez.: Hugo Stiller, Mitteilungsblatt FMF 44/2001, 26; Werner Kieweg, Der fremdsprachliche Unterricht [...] Hellwig, Bildung durch Literatur. Frankfurt a. M./Berlin/Bern/Bruxelles/New York/Oxford/Wien: Peter Lang, 2005, 81-84, 94.] Weitere Informationen 1997 Metaphern in abstrakten Diskurs-Domänen: Eine kogni [...] : Ulrich Ammon, René Dirven & Martin Pütz) Frankfurt a. M./Berlin/Bern/New York/Paris/Wien: Peter Lang. [Rez.: Bibliographie de la Philosophie 44-3.4/1997: 800; Martin Döring, Zeitschrift für Sprachwi