/en/ksm/who-we-are/five-questions-for
Five questions for ... Listen The student representatives and the head of the study program together have come up with five interview questions for the lecturers in the study program, which are suppos
/en/ices/ices-research-school/affiliated-researchers
tegien "vor Ort" mit zeitgenössischen institutionellen Deutungsmustern und der Verwendung einer Sprache der Abhängigkeiten und kolonialen Ängste, um das Leben von Frauen an der Grenze zu regulieren. Mit
/en/international/languages/language-center/language-courses/placement-test
Placement test Listen A placement test is required if you wish to enrol in a course starting at level A1.2 and have not yet written and passed an exam with us and have no other proof of your language
/eucs/about-ba-eucs/archive/europe-week-2018
Tuesday, 15th of May 2018: Promoting European Ideas Time/Zeit Activity/ Programmpunkt Language/ Sprache Location/ RAUM Student activities 9:00-13:00 Lecture: The Making of Europe from the LGM to 1350: [...] Wednesday, 16th of May 2018: Preparing for tomorrow’s Europe Time/Zeit Activity/ Programmpunkt Language/ Sprache Location/ RAUM 10:00-12:00 Panel discussion: Transferring Knowledge: Do we need European Studies [...] 17th of May 2018: Bringing Europe into focus at EUF Time/Zeit Activity/ Programmpunkt Language/ Sprache Location/ RAUM 10:00-12:00 Interdisciplinary Panel discussion: Perspectives on European Independence
/en/department-of-speech-and-language-education/publications/prof-dr-phil-solveig-chilla
Chilla, S. 2017. Pädagogik bei Störungen in Sprache und Kommunikation, Mehrsprachigkeit und Diagnostik. In: A. Paier (Hg.): Lebensmittel Sprache. Spezifische Sprach-, Interaktions- und Kommunikationsförderung [...] Exklusive oder inklusive Bildung durch Sprache? Sprachpädagogisches Handeln als Perspektive für gesellschaftliche Inklusion. In: L. Rödel & T. Simon (eds.): Inklusive Sprach(en)bildung. Ein interdisziplinärer [...] S. & N. Gagarina (eds.). 2018. Schwerpunktthema: Mehrsprachigkeit unter besonderen Bedingungen. Sprache-Stimme-Gehör 42 (2), DOI 10.1055/s-00000082, 2017 Chilla, S. & S. Niebuhr-Siebert. 2017. Mehrsprachigkeit
/en/cpe/teaching/courses
Vorlesung bekannt gegeben. In der ersten Sitzung werden alle organisatorischen Fragen besprochen. Kurs-Sprache Englisch Prüfung mündliche Prüfung / oral exam Literature Literatur wird über Moodle zugänglich gemacht
/eucs/about-ba-eucs/career-prospects
Education in Europe M.A. International Management Studies (under specific conditions) M.A. Kultur – Sprache – Medien M.A. Transformationsstudien . Examples Considering that the B.A. EUCS is highly interdi
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/machat-sibylle-dr/conference-papers
Main, Nov 27 2016 "Images of Earth in American Children’s Books (1835-2015)" – Forschungskolloquium Sprache, Europa-Universität Flensburg, Jan 21 "Zwischen Wildnis und Zivilisation: der ‘Wilde Westen’" –
/en/department-of-speech-and-language-education/publications/dr-angela-groskreutz
gen Kindern eine Stimme geben. In: Jungmann, T.; Gierschner, B.; Meindl, M.; Sallat, S. (Hrsg.): Sprach- und Bildungshorizonte. Wahrnehmen – Beschreiben – Erweitern. Idstein: Schulz Kirchner, S. 116-122
/en/department-of-speech-and-language-education/projects/completed-projects/collection-of-completed-projects
Completed Projects Listen Solveig Chilla/Stephanie Krupp/Prof. Dr. Nadja Wulff: Deutscherwerb von neu zugewanderten Jugendlichen in der Sekundarstufe (im Jahr 2016 Förderung im Rahmen der Projektaussc