/en/frisian/friesisch-was-ist-das-eigentlich
Nordfriesen hat es zudem nie Vereinheitlichungs- und Ausgleichstendenzen zwischen den Mundarten gegeben. Lange Zeit benutzten die Nordfriesen das Niederdeutsche als lingua franca , wenn ihre Dialekte so verschieden
/en/frisian/research/finished-projects
Jahrhundert. Sie sind seitdem in der frisistischen Forschung kaum berücksichtigt worden, da sie für eine lange Zeit nur schwer zugänglich waren und zudem im Ruf standen, unzuverlässig zu sein. Dabei handelt es
/en/ices/about-us/people/ices-members
ICES members Listen European Professorships of the EUF Prof. Dr. Maurizio Bach Soziologie (Seniorprofessur) zur Person [29169] Prof. Dr. Marco Thomas Bosshard Spanische Literatur- und Kulturwissenscha
/en/ices/about-us/people/ices-fellows-and-visiting-researchers
ICES Fellows Listen Christopher Thornhill (University of Manchester, Professor of Law) Christopher Thornhill is a constitutional sociologist and Professor of Law at the University of Manchester. In au
/en/ices/services/current-funding-opportunities/funding-for-post-docs-and-phd-candidates/funding-opportunities-for-phd-students
Funding for International Research Stays DAAD Research Grants – One-Year Grants for Doctoral Candidates The primary aim of this programme is to promote research projects within the context of doctoral
/en/department-of-speech-and-language-education/publications/prof-dr-phil-solveig-chilla
Heterogenität und Diversität im Englischunterricht - fachdidaktische Perspektiven. Frankfurt/Main: Peter Lang. bis 2016 Benkmann, R., S. Chilla & E. Stapf (eds.). 2012. Inklusive Schule. Einblicke und Ausblicke [...] Vergleich. In: C. Yildiz et al. (eds.): Sprachen 2016. Russisch und Türkisch im Fokus . Berlin: Peter Lang, 175-205. *Chilla, S. & K. Vogt. 2017. Diversität und Heterogenität im Englischunterricht: Interd [...] Heterogenität und Diversität im Englischunterricht –fachdidaktische Perspektiven . Frankfurt/Main: Peter Lang, 55-82. *Hamann, C., S. Chilla, N. Gagarina & L. Abed Ibrahim. 2017. Syntactic complexity and bilingualism
/en/department-of-speech-and-language-education/publications/dr-angela-groskreutz
zu Perspektiven mehrsprachig aufwachsender Grundschülerinnen und Grundschüler. Frankfurt/M: Peter Lang. Veröffentlichungen in wissenschaftlichen Zeitschriften und Buchkapitel Groskreutz, A. (2020): Se
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/daewes-birgit-prof-dr/publications/selected-chapters-and-articles
The Circle. " Surveillance – Society – Culture. Ed. Andrew Gross and Florian Zappe. Frankfurt: Peter Lang, 2019 (forthcoming). "Retinal Interfaces and Transparent Eyeballs: The Cultural Imaginary of Surveillance [...] Perspectives on Indigenous Performance. Ed. Birgit Däwes and Marc Maufort.Dramaturgies. Brussels: Peter Lang, 2014. 21-45. "The Oceanic Imagination: Canadian and Australian Contributions to a Trans-Indigenous [...] S. American Culture. Ed. Christian Kloeckner, Simone Knewitz, and Sabine Sielke. Frankfurt: Peter Lang, 2013. 341-58. "Traumorama? The Pathological Landscapes of Richard Powers's The Echo Maker. " Com
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/loock-kathleen-dr/research
Center, University of Minnesota, Minneapolis (USA) Academic PR and Public Outreach Workshop and Panels Lange Nacht der Wissenschaft (Berlin), Roundtable Discussion "Da tut sich was: Wie Netflix, Revivals und
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/daewes-birgit-prof-dr/publications/selected-books
Enacting Nature: Ecocritical Perspectives on Indigenous Performance. Dramaturgies. Brussels: Peter Lang, 2014. Däwes, Birgit, ed. Narratives of Fundamentalism. Special Issue of LWU: Literatur in Wissenschaft