/en/studyasyouare/studyasu-service-office/newsletter/newsletter-july-2023
to attend the lectures and seminars with your students and drop by the meet & greet on Thursday, Nov 2, 14-15 for vegan waffles & hot drinks at STUBBS. The program is shown on our website. April, 25 th and [...] hours and webexroom Granted by StudyasU is granted by Stiftung Innovation in der Hochschullehre (Grant Nr. FBM2020-EA-1050) (August 01, 2021 - July 31, 2024)
/en/studyasyouare/studyasu-service-office/newsletter/newsletter-mai-2023
our STUDYasU-Poster in the following buildings: 8 x in Helsinki 2 x in Oslo 1 x in Tallin 2 x in Madrid 2 x in Audimax 3 x in the library 2 x in the canteen 1 x in RIGA 8 (ZfL) Have you seen them yet? Myth [...] hours and webexroom Granted by StudyasU is granted by Stiftung Innovation in der Hochschullehre (Grant Nr. FBM2020-EA-1050) (August 01, 2021 - July 31, 2024)
/en/ksm/concerning-internships
check the German version of this page). 2 Seas Agency Internship at 2 Seas Agency, Anna B. I spent six months as a foreign rights and literary agency intern at 2 Seas Literary Agency. A foreign rights agency [...] handmadekultur.de; Konzeption und Text für Taschentest (Magazin hello trend Nr. 4/2019 "Bag it!"); Co-Korrektorat Magazin hello trend Nr. 4/2019 "Bag it!" Projektarbeit: Rucksack "Baggy" patterny.de; Gewinnspiel [...] von kreativ-Workshops Deutschland Hamburg Tchibo Mitarbeit im Bereich Corporate Communications und in 2 Projekten: Mitarbeit bei der Organisation und Durchführung einer großen Redaktionstour; Koordination
/en/department-strategic-and-international-management/research/areas-of-research
ressourcenbasierte Analyse des Uhrenclusters Glashütte, in: Zeitschrift für Management (ZfM), Vol.5, Heft Nr.2, 2010: 165-185. Stratmann, U.: Der Zusammenhang zwischen Wertschöpfungsorganisation und strategischen [...] creation possibilities of old technology-based businesses, in: Journal of Business Models Vol. 4, No. 2, 2016: 1-21. Gretzinger, S. & Royer, S.: Relational Resources in Value Adding Webs: The case of a Southern [...] des Unternehmensclusters in Glashütte, in: Zeitschrift Führung + Organisation (ZfO), Vol. 81, Heft Nr.4, 2012: 264-272. Brown, K., Burgess, J., Festing, M. & Royer, S. (Eds.): Value Adding Webs and Clusters
/en/philosophie/our-staff/prof-dr-anne-reichold/veroeffentlichungen-und-vortraege
Martin Hoffmanns Menschliche Individualität. In: Zeitschrift für Philosophische Forschung, Volume 76, Nr. 4, 570-574. Reichold, Anne (2021): Varieties of Resentment. In: Siegetsleitner, Anne/Oberprantacher [...] Kollektive Perspektiven der Empörung. In: Zeitschrift für Kultur- und Kollektivwissenschaften Jg.5/Heft 2., 57-82. Reichold, Anne (2018): Empörung im Kontext von Debatten um ein Endlager für Atommüll – eine [...] Subjektivität - werden Objekte zu Subjekten? In: TRANS Internet-Zeitschrift für Kulturwissenschaften. Nr. 15, Sektion 10.4 (Hrsg. von Wiegerling, Klaus / Hubig, Christoph), November Harendarski, Ulf/Reichold
- This page in other areas
-
/en/department-of-special-education-in-the-field-of-learning/publications/publications-dr-kai-uwe-wollenweber
im Schulalltag lösen. 66 Maßnahmen zur Bewältigung von Unterrichtsstörungen. Merching, Forum Verlag. 2. Wollenweber, K. U. (2013). Evaluation des Trainingsraum-Programms. Flensburg. 3. Gebhard, S., Castello [...] n gemeinsamen Unterrichtens in inklusiven Unterrichtssettings. Zeitschrift für Heilpädagogik, 65, (2), 60-65. 4. Gebhard, S., Happe, C., Paape, M., Riestenpatt, J., Vägler, A., Castello, A. & Wollenweber [...] Sonderpädagogen und Regelschullehrkräften in inklusiven Unterrichtssettings. Empirische Sonderpädagogik. Nr. 1, 17-32. 5. Wollenweber, K. U. (2019). Effektive Förderung im Unterricht. Lernen, Lehren und Ler
/en/department-of-special-education-in-the-field-of-learning/publications/publications-prof-dr-juergen-walter
Band 2, S. 873-896). Göttingen: Hogrefe. 65) Walter, J. (2007c). Computerunterstützter Unterricht. In J. Walter & F.B. Wember (Hrsg.), Sonderpädagogik des Lernens (Handbuch Sonderpädagogik, Band 2, S. 466-477) [...] , Band 2, S. 518-539 ). Göttingen: Hogrefe. 63) Walter, J. (2007a). Phonologische Bewusstheit. In J. Walter & F.B. Wember (Hrsg.), Sonderpädagogik des Lernens (Handbuch Sonderpädagogik, Band 2, S. 479-503 [...] Schwierigkeiten beim Schriftspracherwerb in der Grundschule. Empirische Sonderpädagogik, 14, 79-99. 2. Walter, J. & Clausen-Suhr, K. (2022a). Das Flensburger-Schulspiel (FleSch) als Screening-Instrument
/en/department-of-media-management-marketing/studies-teaching/master/media-communication-management
Media & Communication Management Listen Semester Summer semester Duration of module One Semester Module-Nr. MIM S4 01 Type of course Elective in S4 specialization Frequency of module offer Each year Entry [...] contact time) 300 h: 150 h contact time, 150 h self-study Semester hours per week 3 hours lecture + 2 hours tutorial Emphasis of the grade for the final grade 10/120 Qualification objectives of the module:
/en/department-of-media-management-marketing/studies-teaching/master/corporate-communications
Corporate communications Listen Semester Winter semester Duration of module One semester Module-Nr. MIM S4 06 Type of course Elective in S4 specialization Frequency of module offer Each year Entry requirements [...] F. (2008): Unternehmenskommunikation: Kommunikationsmanagement aus Sicht der Unternehmensführung, 2. Aufl., Wiesbaden (Gabler). Picot, A./Reichwald, R./Wigand, R. T. (2003): Die grenzenlose Unternehmung:
/en/department-of-media-management-marketing/studies-teaching/bachelor/international-media-management
learning methods of the module 2-hour lecture, 1-hour tutorial Examination achievements Written examination as 60-minute examination (3/5) and study-related team work (2/5) (5 CPs in total) Specific features [...] International Media Management Listen Semester Winter semester Duration of module One semester Module-Nr. BIM W1 22 Type of course Elective Frequency of module offer Each year Entry requirements None Course [...] teaching session, preparing exercises as well as written examination preparation) Semester hours per week 2 hours lecture + 1 hour tutorial Emphasis of the grade for the final grade 5/180 Qualification objectives