/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/implementing-school-wide
209 Street Auf dem Campus 1a Post code / City 24943 Flensburg Show details Partner Ursula Berktold Peter Kramer Klaus Blaier, Brigitte Duldner, Ulrich Besirske, Obermenzinger Gym-nasium, München Financing
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/wischmann-anke-prof-dr
Matthias (2018): Jahrbuch für Pädagogik 2017 zum Thema "Pädagogik in Zeiten von Krieg und Terror". Peter Lang: Berlin. Wischmann, Anke (2017): Dimensionen des Lernens und der Bildung. Konturen einer kritischen [...] , Agnieszka/Spieker, Susanne (Hrsg.): Jahrbuch für Pädagogik 2019 zum Thema "Innere Sicherheit". Peter Lang: Berlin. https://www.ingentaconnect.com/contentone/plg/jfp/2021/00002019/00000001/art00013 Budde [...] , Agnieszka/Spieker, Susanne (Hrsg.): Jahrbuch für Pädagogik 2019 zum Thema "Innere Sicherheit". Peter Lang: Berlin https://www.ingentaconnect.com/contentone/plg/jfp/2021/00002019/00000001/art00016 Wischmann
/en/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/roessler-reto
des XIV. Kongresses der Internationalen Vereinigung für Germanistik (IVG), Beihefte, Bd. 11. Bern: Peter Lang 2023, S. 461-472. Diesseits des Zauns. Europa und seine Außengrenzen in Björn Kuhligks Langgedicht
/en/department-for-sustainable-energy-transition/who-we-are/team/professors/prof-dr-pao-yu-oei
R.Y./ Jotzo, F./ Kalkuhl, M./ Lamb, W.F./ Löschel, A./ Manych, N./ Meinshausen, M./ Oei, P.-Y./ Peters, G.P./ Sovacool, B./ Steckel, J.C./ Thomas, S./ Workman, A./ Wiseman, J. (2024): Coal transitions—part
/en/department-for-sustainable-energy-transition/who-we-are/team/associated-scientists/paola-andrea-yanguas-parra
Dr. Paola Andrea Yanguas Parra Listen Contact E-mail p.yanguasparra -PleaseRemoveIncludingDashes- @ tu-berlin.de Street Auf dem Campus 1 Post code / City 24943 Flensburg ORCID 0000-0001-5681-1628 Inst
/en/frisian/who-we-are/prof-dr-nils-langer
2). Oxford: Peter Lang. 302 pp. 2012 mit Steffan Davies and Wim Vandenbussche. Language and History, Linguistics and Historiography . (= Studies in Historical Linguistics 7). Oxford: Peter Lang. 503 pp [...] Lay linguistic stigmatisations in German, past and present (= VarioLingua 28). Frankfurt/M etc: Peter Lang. 344 pp. 2001 Linguistic Purism in Action – How auxiliary tun was stigmatized in Early New High [...] History of German . (= Britische und Irische Studien zur deutschen Sprache und Literatur 52). Oxford: Peter Lang. 312 pages. 2007 mit Stephan Elspaß, Joachim Scharloth, and Wim Vandenbussche. Language History
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/former-professors
eckert@uni-flensburg.de Prof. Dr. Peter Nicolaisen (deceased) The university's homepage for Dr. Nicolaisen † (in German) may be found here . Obituary (in German) for Prof. Dr. Peter Nicolaisen
/en/proref/team/team/lehrkraefte-deutsch/birte-petersen
Birte Petersen Listen Contact Phone +49 461 805 2170 E-mail birte.petersen -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Versatel-Gebäude Room VG 118 Street Nordstraße 2 Post code / City 2
/en/forschung/forschungsfoerderung/research-funding-infoevent/5th-research-funding-day
and transfer strategy of the EUF" is unfortunately cancelled. Program 2:00 pm: Welcome : Prof. Dr. Peter Heering, Vice President for Research, Europa-Universität Flensburg Codex "Good Scientific Practice" [...] of the DFG and implementation strategies, I: Introduction and Research Data Management: Prof. Dr. Peter Heering, Vice President for Research and Knowledge Transfer and Bastian Voigtmann, Advisor for Research [...] Academic Coordinator of ZeBUSS 4:15 pm: Get Together front left: Dominique Rosenberg, front right: Peter Heering Bastian Voigtmann Lena Terhart Simone Onur, Maria Schwab und Martina Kattein Programm 5. Tag
/en/romance-studies/who-we-are/lecturers/dr-benjamin-inal
der spanischsprachigen Literatur. [Hispanistik im globalen Kontext, Band 3] Frankfurt a.M. [u.a.]: Peter Lang. - rezensiert von: Hennigfeld, Ursula (2018), in: Romanische Forschungen, 130 (2). 272-273. - [...] etenz in der Fremdsprachenlehrer*innenbildung – Theorien, Konzepte – Empirie. Frankfurt am Main: Peter Lang. 163-180. [23] 2021: "Mündlichkeit und Unterrichtsreflexion im Praxissemester Spanisch. Ein [...] l’autre. Kulturdidaktische und kulturwissenschaftliche Studien zu medialen Stereotypen. Berlin u.a.: Peter Lang, 123-143. [15] 2019: "Werbevideos und transkulturelles Lernen im Spanischunterricht", in: Hispanorama