Search narrowed by:
Remove all filters
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-eng/en-la-lavoisier-mass.pdf
Biography: Sir Benjamin Thompson, Count Rumford Student’s Learning Activities (Lavoisier and the conservation of mass) 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Student’s Learning
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/lavoisier-mass.zip
Press. Morgenweck-Lambrinos, V., & Trömel, M. (2001). Wissen- schaft und Legende: eine Nachbetrachtung zu Lise Meitner, Otto Hahn und die Kernspaltung: eine Legende aus unseren Tagen. NTM, 9, 29--40. Müller [...] Gasentladungsforschung im 19. Jahr- hundert. Berlin: Verlag für Geschichte der Naturwissen- schaften und der Technik. Müller, I. (2008). Ein Leben für die Thermodynamik. Vom Zweiten Hauptsatz der Thermodynamik [...] Experimental Life (1st Paperback Edition ed.). Princeton: UP. Sichau, C. (2005). Atomphysik : historische und fachliche Materialien zur Unterrichtsvorbereitung. Oldenburg: Didakt. Zentrum (diz). Background Atoms
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-eng/en-la-dalton.pdf
Biography: Sir Benjamin Thompson, Count Rumford Student’s Learning Activities (Dalton and the atoms) 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Student’s Learning Activities (Dalto
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/dalton.zip
Press. Morgenweck-Lambrinos, V., & Trömel, M. (2001). Wissen- schaft und Legende: eine Nachbetrachtung zu Lise Meitner, Otto Hahn und die Kernspaltung: eine Legende aus unseren Tagen. NTM, 9, 29--40. Müller [...] of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and the University of Flensburg, Germany. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held [...] Gasentladungsforschung im 19. Jahr- hundert. Berlin: Verlag für Geschichte der Naturwissen- schaften und der Technik. Müller, I. (2008). Ein Leben für die Thermodynamik. Vom Zweiten Hauptsatz der Thermodynamik
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-eng/mendeleev-biografie-gb.pdf
Biography: Dimitri Ivanovich Mendeleev 1 Storytelling Teaching Model: wiki.science-stories.org Biography: Dimitri Ivanovich Mendeleev Dmitri Ivanovich Mendeleev (1834 – 1906) was a Russian chemist who
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/hintergruende/hintergrund-eng/hintergrund-mendeleev-gb.pdf
uand Dmitri Mendeleev. Meyer first published his account in December 1869 in the Annalen für Chemie und Pharma- zie, Mendeleev published a detailed paper in 1871 in the same journal without any reference [...] sceptical chymist. London, J.M. Dent & Sons. (Reprint Mineola, Dover 2003) Cahn, R.M. (2002). Historische und philosophische Aspek- te des Periodensystems der chemischen Elemente. Karlsruhe: HYLE. Childs, P. (1994) [...] the Europe- an Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR- COMENIUS-CMP) and the University of Flensburg. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-eng/en-la-mendeleev.pdf
uand Dmitri Mendeleev. Meyer first published his account in December 1869 in the Annalen für Chemie und Pharmazie, Mendeleev published a detailed paper in 1871 in the same journal without any reference to
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/mendeleev.zip
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/hintergruende/hintergrund-pol/hintergrund-mendeleev-pl.pdf
1907). Meyer jako pierwszy opublikował swoje rozwiązanie w grudniu 1869 roku w Annalen für Chemie und Pharmazie, zaś praca Mendelejewa ukazała się w tym samym czasopiśmie w roku 1871 bez powołania się [...] sceptical chymist. London, J.M. Dent & Sons. (Reprint Mineola, Dover 2003) Cahn, R.M. (2002). Historische und philosophische Aspekte des Periodensystems der chemischen Elemente. Karlsruhe: HYLE. Döbereiner, J
http://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-eng/dalton-story-gb.pdf
of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and the University of Flensburg, Germany. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held