Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/etc/litty-abstract-fgls-2024.pdf
109-112. Langer, Nils, & Anna Havinga. 2015. Invisible languages in historical sociolinguistics: A conceptual outline, with examples from the German-Danish borderlands. In Havinga, Anna & Nils Langer (eds [...] transcribed, is the source of inquiry for this project. Women, who are often invisibilized in language history (Langer & Havinga 2015), are the focus of this presentation. How they are invisibilized, how they [...] choices regarding women, I show how invisibilization applies not only to languages, but to an entire group (regardless of which language they use) and how a specific community of practice (Eckert 2006: 109)
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/bachelor-of-arts/transkulturelle-europastudien/2023/modulkatalog-frese/mh-ba-tes-2023.pdf
foreign languages, practical language courses of higher language levels must be chosen. For English, a certificate of attendance is sufficient. The (sub-)module examinations test the language level defined [...] and recent developments in language policies. Students are acquainted with basic methodologies of historiography of linguistics, language history, language change and language contact and know the basics [...] foreign languages, practical language courses of higher language levels must be chosen. For English, a certificate of attendance is sufficient. The (sub-)module examinations test the language level defined
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/bachelor-of-arts/transkulturelle-europastudien/2023/moulkatalog-hese/mk-ba-tes-2023-start-euf.pdf
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.wilharm.haie/deutsch/unterrichtsmaterial-gefaehrdung-der-haie.pdf
ch des stark gefährdeten Dornhais hergestellt wird. Langleinenfischerei Die meisten Haie sterben durch die Langleinenfischerei. Hierbei werden lange mit Köderfischen versehende Leinen in die Meere versenkt [...] lebenden Wirbeltieren. Sie schwammen schon vor 450 Millionen Jahren durch unsere Ozeane, das war noch lange bevor es die Dinosaurier gab. Das liegt vermutlich an ihrem perfekten Körperbau. Sie sind so schnell [...] verschiedenen Haiarten. Diese können zwischen 20 Zentimeter, wie der Zwerglaternenhai und 14 Meter lang, wie der Walhai sein. Die verschiedenen Arten unterscheiden sich in Nahrung, Verhalten und Lebensraum
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.dibbern.kiwi/deutsch/informationstext-kiwi.pdf
da sie diese mit ihren langen Schnäbeln hervorragend aufspüren können. Außerdem fressen sie Obst und kleine Insekten. Die Fortpflanzung der Kiwis ist ein verhältnismäßig langer Prozess. Nach dem Geschlechtsakt [...] wichtige Voraussetzung ist ein locke- rer humusreicher Boden, damit sie mit ihren langen Schnäbeln leicht an Nahrung gelangen können. Insgesamt ist die Kiwipopulation in den letzten Jahrhunderten rapide dezimiert [...] Sinnesorgan beim Kiwi ist der Geruchssinn. Die Nasenlöcher be- finden sich an der Spitze des 15-20cm langen Schnabels. Die Lebensweise der Kiwis zeichnet sich durch Nachtaktivität aus. Allerdings gehen sie
fileadmin/content/institute/romanistik/sgds/programme-conference-du-sgds-2022-fr.pdf
des Sprachbewusstseins im ausgehenden 18. Jahrhundert Pellin, Tommaso: Language awareness in recent PRC’s language plans and language policies Fin du travail de la section à 17h15 Soirée à libre disposition [...] Section B (Bâtiment Helsinki, salle HEL 164) 10h30-12h00 Swiggers, Pierre / Kotarcic, Ana Language and language consciousness in Aristotle Matthaios, Stephanos: Wessen Dual ist korrekt? Hellenistische [...] “Pocketbook of Practical Semantics” Rizza, Alfredo: Identities from differences among languages and within language in ancient Greek 16h00-16h15: Pause de café 16h15-17h15 Schweitzer, Claudia: Barockgesang:
fileadmin/content/institute/chemie/dokumente/publikationslisten/digitale-ressourcen-rautenstrauch-03-2023.pdf
5446/56341 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin; Burmester, Justin: Ammoniak-Springbrunnen in klein. 2021. https://doi.org/10.5446/56040 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin; Burmester, Justin: HCl-S [...] https://doi.org/10.5446/55341 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin: Pipettieren mit Messpipetten. 2021. https://doi.org/10.5446/55340 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin: Geheimtinten. 2021. https://doi.org/10 [...] org/10.5446/55338 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin: Reaktion von Aktivkohle und Kupferoxid. 2021. https://doi.org/10.5446/55337 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin: Verdünnungsreihe mit Natronlauge
fileadmin/content/institute/romanistik/sgds/sgds-programm-31052022/programme-conference-du-sgds-2022-fr.pdf
fileadmin/content/institute/romanistik/sgds/sgds-programm-31052022/programm-sgds-konferenz-2022-de.pdf
des Sprachbewusstseins im ausgehenden 18. Jahrhundert Pellin, Tommaso: Language awareness in recent PRC’s language plans and language policies Ende der Sektionsarbeit um 17h15 Abend zur freien Verfügung [...] 165) Sektion B (Gebäude Helsinki, Raum HEL 164) 10h30-12h00 Swiggers, Pierre / Kotarcic, Ana Language and language consciousness in Aristotle Matthaios, Stephanos: Wessen Dual ist korrekt? Hellenistische [...] “Pocketbook of Practical Semantics” Rizza, Alfredo: Identities from differences among languages and within language in ancient Greek 16h00-16h15: Kaffeepause 16h15-17h15 Schweitzer, Claudia: Barockgesang:
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2016/gpo-2015-fsa-englisch-im-b.a.-biwi.pdf
B 3 Pädago- gik und Bildung M 3: Analysis of Language, Literature and Culture Fach B 4 Pädago- gik und Bildung M 4: Teaching English as a Foreign Language, Transfer and Mediation M 5: Theory and Practice [...] Focus on Language Production M 7: Project Work Linguistics/Literature Fach B 6 Pädago- gik und Bildung Wahlmöglichkeit: Bachelor Thesis (Fach A, B oder Erzwiss.) Fach B M 9: Focus on Language M 10: Focus [...] Bildung M 6: Practical English 2: Focus on Language Production M 7: Project Work Linguistics/Literature Fach B 6 Päd. u. Bi. BA The- sis (A/B/E) M 9: Focus on Language M 10: Focus on Literature Fach B oder: