Search narrowed by:
Remove all filters
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/limberg-holger-prof-dr/publications
Magdalène, und Meer, Dorothee (Hrsg.), Hochschulkommunikation in der Diskussion . Frankfurt a.M.: Peter Lang. S. 113-133. Limberg, Holger (2009). Impoliteness and threat responses. Journal of Pragmatics
/en/department-strategic-and-international-management/research/areas-of-research
business succession, in: International Journal of Management Practice, Vol. 5, No. 4, 2012: 361-382. Peters, T. W.: Alliance Formation in Emerging Economies - A Resource-based and Agency-theoretic Analysis
/en/frisian/research/current-projects
Samantha Litty. Zu Weihnachten 1834 hatten einige Seminaristen des Tonderner Lehrerseminars dem Wirt Peter Matthiesen das Gästebuch geschenkt. Generationen von Seminaristen, die sich selbst "Burschen" nannten
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/parker-geoff-dr/publications
Begin Battle Royal', in: The Scotsman, February 1987 Geoff Parker (review article): David Graham & Peter Clarke, The New Enlightenment, Macmillan: London 1986, in: The Scotsman Weekend, January 1987 Geoff
/en/ices/about-us/people/ices-members
Person Prof. Dr. Gerd Grözinger Professor Abteilung Sozial- und Bildungsökonomik zur Person Prof. Dr. Peter Heering Vizepräsident/ Leiter Abteilung für Physik und ihre Didaktik und Geschichte zur Person Prof
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/talks
Interdisziplinäres Kolloquium zur Gender-Forschung: "Populärkultur - Geschlecht - Handlungsräume". Peter Weiss Haus, Rostock (DE), 20 May 2016. "Narratives of Freaks, Geeks and Terrorists – How Do 'Other'
/en/institute-of-educational-sciences
Welcome to the Institute of Educational Sciences Listen The Institute of Educational Sciences is formed by working areas with different thematic focuses: Our team consists of eight professors and nume
/en/zww/continious-professional-development-hochschuldidaktik/continious-professional-development/reflactive-teaching-certificate
auf Lehren und Lernen. Eine kurze Einführung in die Hochschuldidaktik. In: Brigitte Behrendt, Hans-Peter Voss, Johannes Wildt (Hrsg.). Neues Handbuch Hochschullehre A 1: Raabe Verlag, Stuttgart S. 1-10.
/eucs/program-structure/by-semester/5-semester
understanding of knowledge production. Type of class: Lecture, seminar, laboratory Responsibility: Peter Heering Semester 3 rd or 5 th Semester Workload (total) 150 h Cycle every fall semester hereof in
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/witen-michelle-jr-prof-dr/research-and-publications
Looking-Glass." Through the Looking-Glass: A Companion . Eds. Franziska Kohlt and Justine Houyaux. Peter Lang. (forthcoming 2023) Witen, Michelle. "James Joyce. Ulysses. A Novel ." Lexikon Schriften über